چاق سلامتی

نوشته های یه چاقالوی نانازی

چاق سلامتی

نوشته های یه چاقالوی نانازی

کشف عادات خوب غذایی

ای در رخ تو پیدا انوار پادشاهی

در فکرت تو پنهان صد حکمت الهی

کلک تو بارک الله بر ملک و دین گشاده

صد چشمه آب حیوان از قطره سیاهی

 

زندگی همچنان جربان داره ! این روزا هوا خیلی گرم شده بارون هم که اصلا نمیاد ! گرم و شرجی ! نانازی ترجیح میده همش خونه بمونه ! این چه هواییه !!! اه اه !! آدم همش نوچ میشه . نانازی خسته شده از بس دوش گرفته بعد نیم ساعت همون آش و همون کاسه !

در راستای بررسی عادات غذایی نانازی به نتایج خوبی درمورد خودش رسیده البته شاید به نظر ساده و معمولی بیاد ولی ندیده گرفتن همین نکات ساده و معمولی گاهی منجر به اشتباهات خیلی بزرگ میشه!

یکی از مشکلاتی که نانازی داشت خوردن ماهی و فراورده های دریایی بود . نه اینکه نانازی دوست نداشته باشه! ولی خوب اونجه که ما یاد گرفتیم اینه که کلا غذاهای دریایی رو باید سرخ کنیم و درغیر اینصورت نمی تونیم بخوریمشون .(البته این مساله رو نمی شه به همه تعمیم داد. خیلی ها هم هستن که می تونن و می خورن ) یکی از چیزایی که نانازی اینجا کشف کرد توپ ماهی بود که متشکل از توفو گوشت ماهی یا هرنوع جانور دریایی دیگه و ادویه جات. این گلوله های کوچولو رو اینجا توی سوپ می ریزن گاهی هم بخار پز می کنن و می خورن که نانازی هرکاری کرد نتونست این کارارو انجام بده خوب آخه به عادته دیگه ! چینی ها از طعم ماهی خام خوششون میاد ولی نانازی به اون عادت نداره . سرخ کردن هم که روش مناسبی برای نانازی نبود که میخواست وزن کم کنه !!! تا اینکه .... یه بار که نانازی از کنار این دکه های غذا فروشی رد می شد چشمش به ظرفای رنگارنگی افتاد که توش یه چیزی مثل سوس سویا بود. نانازی هم با کمال جسارت رفت و از اون آقاهه!!!! پرسید که اینا چی هستن ! حالا بماند که آقاهه انگلیش بلد نبود و به چه بدبختی با زبان اشاره فهموند که اینا سوس های مختلف برای خوردن اون گلوله های نازنین هست .... نانازی خوشحال و خندان از این کشف بزرگ سریعا اقدام به ساخت سس نموده و در حال حاضر قادر به خوردن هرگونه جانور دریایی!!! (نهنگ نه ها!!!) می باشد ! سوسی که نانازی میسازه متشکل از سوس سویا سرکه سیب فلفل و گاهی هم کمی تخم گشنیز هست .

حالا میگین این همه روده درازی برای کشف این چیز ساده و پیش پا افتاده !!! نانازی فکر کرد شاید این مطلب برای یه نفر هم که شده بدرد بخور باشه ! آخه این چینی ها که من میبینم تا سن شونصد سالگی هم سالم و سرحال هستن و راست راست دارن برای خودشون راه میرن ! من تا حالا ندیدم یه پیرزن یا پیرمرد چینی نالان و آخ و اوخ کنان راه بره و از دست درد کمر و پا بناله ! خوب توی این هوای شرجی و نمناک لابد روش تغذیه مناسبی دارن که سالم موندن دیگه !! اول از همه ، بیشتر غذاهای بخار پز می خورن و نانازی میخواد یه طوری این رو توی برنامه غذاییش بگنجونه !

نظرات 22 + ارسال نظر
زینب جمعه 13 اردیبهشت 1387 ساعت 10:18 ق.ظ http://zeinab20.blogfa.com

چه خوب
من این همه ام شنیدم سس سویا اما ههمیشه ازش فرار کردم.
شاید چون اسم سویا توشه
حالا چه مزه ای هست
و اینکه ما که تو ایرانیم باید ازش کجاها استفاده کنیم
نانازی
چه خوب که برگشتی

آرام جمعه 13 اردیبهشت 1387 ساعت 03:38 ب.ظ

چه جالب! نمی دانم ایران بودی سریال یانگوم کره ای را دیدی یا نه؟ همه غذاهاشون با سس سویا بود. فکر کنم سس سویا نقش نمک و روغن را در مقایسه با غذاهای ما داشت.

rokhy جمعه 13 اردیبهشت 1387 ساعت 11:49 ب.ظ http://rokhy.extrapounds.com/

سلاااااااام
واااای هوس غذا دریایی کردم.چه پست خوشمزه ای نوشتی.
من سس سویا رو به نسبت دوست دارم.ولی واقعا استفاده درستشو کشف نکردم.چون توی این شبکه های آشپزی آلمان و فرانسه توی همه چی می ریزن.
اما با سرکه سیب و تخم گشنیز امتحان نکردم.چه جالب.در اسرع وقت امتحان می کنم.
پس اینجور که به نظر میاد غذاهاتون با ژاپن شبیهه.آخه دیانا هم در مورد ماهی خام نوشته بود.
من حسابی غذای دریایی دوست دارم.جای منم بخور.
مرسییییییییییییییییییی

دیانا شنبه 14 اردیبهشت 1387 ساعت 07:29 ق.ظ http://tavan-tavan.blogfa.com

خوشحالم از مکاشفه ی سسانه ات خواهر. دقیقا همین هستش باید بگردی و راههای جدید رو کشف کنی. حالا بعد از یه مدت حتم دارم که به سوپ شون هم رضایت می دی.
از لطف ات هم خیلی خیلی ممنونم خانومی. جوابی هم که به ذهنم می رسید کمی طولانی شد و به همین خاطر توی پی نوشت نوشتم. هر وقت فرصت کردی یه سر بزن. به آقای همسر هم بگو حتما خودش سرچ کنه شاید اینطوری انگیزه ی بیشتری برای کمتر خوردن شکر پیدا کنه.
روز و روزگار خوشی داشته باشی.

آلبالو شنبه 14 اردیبهشت 1387 ساعت 01:16 ب.ظ http://albalookhanum.blogfa.com/

سس سویا رو شنیدم اما تا حالا ندیدم. من هم گاهی اوقات از مزه ماهی خسته میشم. خوبه که با این سس امتحانش کنم.
فکر کنم هوای مالزی هم مثل خوزستان باشه. گرم شرجی البته اینجا توفان خاک و گردو غبار غلیظ هم داره.

یاسی شنبه 14 اردیبهشت 1387 ساعت 05:10 ب.ظ http://missifit.blogfa.com

سلام ناز نازی جون من دیزی هستم قرار بود منو بلینکی یادته؟؟!!من ادرسمو عوض کردم اونجا لینکت کردم تو هم منو با ادرس و نام جدید بلینک اگه دوستداشتی.هنوزم که خوب پیش میری من هم سفت شروع کردم

زینب شنبه 14 اردیبهشت 1387 ساعت 09:03 ب.ظ http://zeinab20.blogfa.com

من اول باید بیام فضولیه تو . . . چه خبر جیگرمن
من اگه تو رو نداشتم یادم نمی اومد که ویتامین ای واسه این مشکل من خیلی خوبه
منمم که اصلا این حرفای بد رو بلد نیستم
نه که ۳ سالمه
نانازی

بهارک شنبه 14 اردیبهشت 1387 ساعت 11:40 ب.ظ

سلام لیلی جون عزیزم می خواستم بگم همین که اومدم و دیدمت و دوستت دارم :‌*

مریم یکشنبه 15 اردیبهشت 1387 ساعت 12:41 ب.ظ http://fereshteyegham.blogfa.com

سلام نانازی جونممممممممم خوفی؟
خداراشکر امتحاناتت تموم برفت خیال منم راحت شد اخه منم با تو استرس داشتم
منم اماده ام ............
با یه تایم اسکویر یا چایناتان یا هر جا دیگه که دوست داری چطوری؟؟؟؟؟

لادن یکشنبه 15 اردیبهشت 1387 ساعت 04:19 ب.ظ

سلام عزیزم مرسی از راهنمایی هات...
من قارچ و گاهی یه کوچول سالاد استفاده می کنم
حتی پسته و بادوم هم می خورم...
یعنی با توجه به مقدار کربو هیدرات غذاها می خورم دیگه!
می گم به به! به به! از این همه تنوع غذایی و مکاشفات نانازیانه! یه بار دعوتمون کن برامون کوسه پلو بپز!
اوکی؟
گذشته از شوخی من خیلی غذاهای دریایی دوست دارم
اما خامشو... نه واقعاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا! :(

لیلا دوشنبه 16 اردیبهشت 1387 ساعت 11:30 ق.ظ

مرسی لیلی جون ، دوباره شروع کردم ! اوووه من لیلایی هستم که کم نمیارم !
اتفاقا کشف جالبی بود !‌ مرسی

یاسی دوشنبه 16 اردیبهشت 1387 ساعت 03:39 ب.ظ http://missifit.blogfa.com

من ۱ دبیرستانم.راستش اسمم هستی بید اما بعضی ها صدام میکنن یاسی.البته من عاشق اسم خودم هستی هستم.امتحانات هممیگذره کی این خرداد میاد راحت شم؟؟؟
مرسی ناز نازی جون

لادن دوشنبه 16 اردیبهشت 1387 ساعت 06:47 ب.ظ

نانازی جون تو هم مثل لادن ۷۷ به وب من دعوت شدی
که به سلسله سوالات رگباری و بی پایان من در صورت امکان
جواب بدی ... الهی من زودتر مانکن بشم از شر سوالاتم خلاص
شی مادر...........(حال کردی چه نفرینی کردم خودمو :))
یکی از سوالام الان به ذهنم رسید (خدا مرگم بده!!!)
سوالم این بود که تو این دوره ای که من توشم! به نظرت
با چند گرم کربوهیدرات اضافی که یا از دست ؛آدم در می ره
یا اینکه آدم اصلا نمی دونه ... از حالت کتوزیس بیرون می یاد؟!!
وای که من چقد رسوال می کنم! آخه تو کتابش دقیق عددو رقم
نداده خب!!!!

لادن دوشنبه 16 اردیبهشت 1387 ساعت 11:51 ب.ظ

الهی من فدات شم دوستم... مرسی
خیلی کامل و خوب بود...
ولی یه چیزی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خب مگه کربوهیدراتا باهم فرق دارن؟ آدم یعنی نمی تونه
با درنظر گرفتن میزان مجازش از ؛آجیل استفاده کنه؟
ببخشیدا!!!!!!
تو رو خدا اگه اذیتت می کنم بگو اینقدر سوال پیچت نکنم:(

دختر ایرونی سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1387 ساعت 01:02 ب.ظ http://basaligheha.blogfa.com

جالبه !!! خوشحال میشم به جمع دوستان من بپیوندین

بهارک سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1387 ساعت 06:03 ب.ظ

خب بله ۶ می هر سال اعلام شده دیگه بهبود بادی ایمیج و قبول خود الان و یک روز فاصله از رژیم و یک کیک بخور :))

دختر ایرونی(باسلیقه ها) سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1387 ساعت 07:23 ب.ظ http://basaligheha.blogfa.com

نانازی جون خانمی ممنونم ...این چه حرفیه همه ی کسانی که میان اینجا باسلیقه هستند حالا هر کس یه هنری داره ....حتما خانمی خوشحال میشم بفرستی و توضیحات بیشتری هم بدی [گل]

راستی خانمی من لینکت کردم اگه خواستی شما هم با عنوان زیر لینکم کنین
زیباکده(دکوراسیون،تزئینات و ...) و یا
باسلیقه ها (ویژه خانمهای باسلیقه)

سیب سه‌شنبه 17 اردیبهشت 1387 ساعت 11:05 ب.ظ

مرسی مرسی مرسی مرسی نازنینم

دیانا چهارشنبه 18 اردیبهشت 1387 ساعت 01:49 ب.ظ http://tavan-tavan.blogfa.com

با این امید که همه چی رو به راه باشه و نانازی مالزی نشین مون با غذاهای دریایی دوست شده باشه و سبزیجات رو هم دریابیده باشه.
شاد که هستی پس ورزشکار و پرانرژی بمونی خواهر.

زینب چهارشنبه 18 اردیبهشت 1387 ساعت 07:24 ب.ظ http://zeinab20.blogfa.com

نانازی نانازی نانازی
پس جداول معوقه تان را در کدامین پستو پنهان کرده اید که رویت نمی شوند بانو نانازی
هان
من جدول می خاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام

بهارک چهارشنبه 18 اردیبهشت 1387 ساعت 10:13 ب.ظ

سلام نانازی جون کجایی عزیزم دلم برات تنگ شده که :( من دارم اتکینز شروع می کنم توام بیا دیگه باهامون
راستی من دیدم آره همون که خودت می گی قد من چاقی :)) بی ام ای هر دومون تو رنج class I obesityهست :((

مریم پنج‌شنبه 19 اردیبهشت 1387 ساعت 06:12 ق.ظ http://fereshteyegham.blogfa.com

کجایییییییییییییییییییییییی
خبری ازت ندارم ؟؟؟؟ دوباره ترم شروع میشه ها
جواب اف هام را هم ندادی .نگران شدم
مراقب خودت و بابای بچه ها باش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد